Велотуризм в Карпатах

Природний ландшафт Верховини надає всі можливості для гірського велоспорту: від спокійних легких маршрутів вздовж берегів річки Чорний Черемош до захоплюючих дух веломаршрутів з різкими підйомами та спусками.

Маршрути для велосипедистів в Верховині пролягають по лісам та полонинам, відкривають неповторні краєвиди на мальовничі Карпати.

Велотуризм в Карпатах - це спорт, здоров'я та незабутні враження!

Відчуйте адреналін велотуризму або просто насолоджуйтесь велопрогулянкою.

Веломаршрути в Карпатах

• Бистрець-Берестечко

Довжина маршруту - 35 км

Найвища точка - 1000 м

Сумарий набір висоти - 450 м

Час проходження на велосипеді - 4 години

Місце старту - автостанція с. Ільці

с. Ільці - вздовж р. Чорний Черемош - с. Бистрець - на початок

Нескладний велосипедний шлях середньої протяжності призначений для рекреаційних подорожей досвідчених велосипедистів, проходить на території  Верховинского району.

Маршрут починається біла автостанції у с. Ільці і прямує вздовж р. Чорний Черемош через село Красник, присілок села Берестечко, далі в саме Берестечко, де звертає біля церкви праворуч та прямує за село. Далі полонинами маршрут виходить в село Бистрень і прямує вздовж річки Бистрень до місця її впадання в Чорний Черемош, де виходить на початковий маршрут і ним повертає до с. Ільці через присілок Красник. Закінчується маршрут в точці старту.

Маршрут промаркований також і в реверсному напрямку, але цікавіше та легше його проїжджати саме в описаному порядку.

• Буркут

Довжина маршруту - 70 км

Найвища точка - 505 м

Сумарий набір висоти - 940 м

Час проходження на велосипеді - 8 години

Місце старту - автостанція с. Ільці

Колір знакування - зелений

с. Ільці - мінеральне джерело с. Буркут

Цей велосипедний шлях технічно нескладний, втім, він має напрочуд велику протяжність. Його призначено в першу чергу для рекреаційних подорожей досвідчених велосипедистів.

Маршрут починається біла автостанції у с. Ільці і прямує через село Красник, присілок села Берестечко, села Топільче, Зелене, та Явірник до прикордонного КПП "Шибени", звідки прямує в с. Буркут до джерела з мінеральною водою. Біля джерела знаходиться кінець маршруту, звідки туристи, після огляду села Буркут, пов’язаного з перебуванням Л.Українки та І.Франка, мають змогу повернутись на початок маршруту тією ж дорогою.

Аби встигнути пройти маршрут туди й назад за один день рекомендуємо починати поїздку чим раніш. Також можна розглянути варіант ночівлі в Буркуті, щоправда для цього потрібно взяти з собою потрібне спорядження – намет та спальні мішки.

• Віпче

Довжина маршруту- 26 км

Найвища точка- 1360 м

Сумарий набір висоти- 900 м

Час проходження на велосипеді-6 години

смт. Верховина- с. Віпче - г. Біла Кобила

Цей складний велосипедний шлях середньої протяжності призначений для рекреаційних подорожей досвідчених велосипедистів.

Маршрут починається у центрі Верховини від Туристично-інформаційного центру на вул. Миколи Рибчука, 7, звідки прямує по центральній вулиці (імені Франка). Приблизно за кілометр маршрут звертає праворуч, в північному напрямку, звідки через село Віпче йде грунтовою дорогою до присілка Великий Присліп. Тут велосипедисти можуть залишити велосипеди у місцевих мешканців та піднятись пішки на гору Біла Кобила, яка поруч. З гори відкриваються напрочуд гарні краєвиди, а у другій половині літа шлях на гору всіяний кущами з чорницями!

Від Великого Прислопа маршрут повертається до Верховини вже іншим шляхом, трохи західніше - повз гору Погар та лісництво він виходить назад на вул. І. Франка в селищі Верховина. Завершується маршрут у місці початку.

• Гуцульські села

Довжина маршруту- 37 км

Найвища точка- 900 м

Сумарий набір висоти- 500 м

Час проходження на велосипеді-5 години

Колір знакування - синій

смт. Верховина - музеї - г. Магура - ТІЦ смт. Верховина

Нескладний велосипедний шлях великої протяжності призначений для одноденних подорожей. Підходить для велосипедистів з середнім досвідом, а також для малодосвідчених, але фізично підготовлених туристів.

Знакований маршрут починається у центрі Верховини від Туристично-інформаційного центру на вул. Миколи Рибчука, 7, звідки прямує по вул. Франка в східному напрямку, виходячи на мало завантажену транспортом автотрасу Верховина-Косів. Незабаром після виїзду з Верховини дорога приводить мандрівників до села-музею Криворівня, де проходить повз головні пам'ятки села – музеї Михайла Грушевського,  Івана Франка, понад 300-рычну церкву Різдва Пресвятої Марії Богородиці та музей гуцульського побуту "Хата-гражда".

Перед виїздом з села маршрут звертає праворуч, відтак асфальтовою, а далі грунтовою дорогою проходить крізь мальовничі гуцульські села: Великий Ясенів, Рівня, Вигода, Красноїлля та Замагора, де проходить біля гори Магура, звідки відкривається панорама на смт. Верховина.

Звідти маршрут по колу знову приводить велосипедистів до Верховини, алев же з іншого боку – вздовж Жаб’ївського потоку, повз музей фільму «Тіні забутих предків». Завершується знакований маршрут там, де починався – біля інформаційно-туристичного центру.

• Оглядовий

Довжина маршруту- 10 км

Найвища точка- 650 м

Сумарий набір висоти- 50 м

Час проходження на велосипеді-1год 50 хв

Колір знакування - зелений

Маршрут Верховиною

Короткий та нескладний велосипедний шлях розроблений для знайомства з селищем та нескладних велопрогулянок.

Маршрут починається там де й інші маршрути - в центрі міста, біля Туристично-інформаційного центру по вул. Миколи Рибчука, 7. Звідти він прямує по вул. Франка повз музей Гуцульщини та музей Гуцульського побуту і музичних інструментів Романа Кумлика (100 м ліворуч від дороги) у напрямку Криворівні до мосту через р. Чорний Черемош, біля якого знаходиться джерело з мінеральною водою. В районі мосту маршрут звертає праворуч, перетинає річку і далі пролягає асфальтованою дорогою по вул. Поповича, а потім по вул. Гуцульського повстання, де варто повернути на вул. Жаб’ївський потік. Праворуч по ходу маршруту буде розташовано музей «Тіні забутих предків», звідки шлях вже грунтовою дорогою пролягає по тій же вулиці вгору за річкою до садиби «Водограй», в 50 м за якою знаходиться невеликий водоспад на Жаб’ївському потоці. Тут добре місце для перепочинку та прогулянки в лісі.

Далі нитка маршрут повертає назад до вул. Гуцульського повстання, якою прямує вже ліворуч - повз автостанцію та ринок, потім звертає на вул. Довбуша до мосту через р. Чорний Черемош. Далі шлях веде присілком Грабовець по вулиці Жаб’євська й виходить на головну вулицю  - Франка, звідки й прямує до місця початку.

Маршрут можна легко проїхати за пару годин, але в цей час туристи зможуть побачити все розмаїття Верховини – і центральну широку вулицю, і заглиблені у ліс присілки, і в різних місцях перетнути головну річку Верховинщини – Чорний Черемош!

• Писаний Камінь

Довжина маршруту-23 км

Найвища точка-1221 м

Сумарий набір висоти-923 м

Час проходження на велосипеді-6 год

Місце старту-автобусна зупинка с.Криворівня

с. Криворівня - с. Буковець - г. Писаний Камінь - с. Верхній Ясенів

Цей маршрут має середній рівень складності та протяжності. Втім, велосипедисти-початківці можуть стикнутися з труднощами, намагаючись його проїхати.

Точка початку знакованого маршруту розташована біля автобусної зупинки в с. Криворівня. Звідти шлях прямує в косівському напрямку до села Буковець. Доїхавши до Буковецького перевалу, велосипедисти звертають праворуч та прямують в напрямку гори Копилаш і далі на гору Писаний камінь. З Писаного Каменя маршрут прямує в с. Верхній Ясенів, об’їжджаючи з лівого боку гору Муралевиця. Маршрут виходить на асфальтовану автодорогу в селі Верхній Ясенів, звідки повертає праворуч і йде до точки початку – села Криворівня.

Маршрут призначений для проїзду лише в описаному напрямку - за годинниковою стрілкою. Будьте голові, що при спуску з гори Писаний Камінь на деяких ділянках доведеться вести велосипед, оскільки спуски там стрімкі та кам"янисті!

• Скупова

Довжина маршруту- 50 км

Найвища точка- 1392 м

Сумарий набір висоти- 1345 м

Час проходження на велосипеді-7 год

Колір знакування - чорний

смт. Верховина - мінеральне джерело - с. Замагора - с. Криворівня-г. Скупова

Цей велосипедний шлях великої протяжності можна віднести до маршрутів екстремального рівня. Він призначений для рекреаційних подорожей досвідчених і добре підготовлених велосипедистів.

Маршрут починається у центрі міста від Туристично-інформаційного центру на вул. Миколи Рибчука, 7, звідки прямує по вул. Франка повз музей Гуцульщини та музей Гуцульського побуту і музичних інструментів (100 м ліворуч від дороги) у напрямку Криворівні до мосту через р. Чорний Черемош, біля якого знаходиться джерело з мінеральною водою. По мосту перетинає річку і далі за мостом маршрут пролягає асфальтованою дорогою по вул. Поповича, а потім по вул. Гуцульського повстання, де треба за вказівником повернути ліворуч на вул. Жаб’ївський потік. Праворуч по ходу маршруту буде розташовано музей «Тіні забутих предків», звідки шлях вже грунтовою дорогою пролягає по тій же вулиці вгору за річкою до садиби «Водограй», в 50 м за якою знаходиться невеликий водоспад на Жаб’ївському потоці.

Далі маршрут виходить за межі смт. Верховина та прямує через села Замагора, Красноїлля та Голови. Далі маршрут підіймається на хребет біля г. Скупова і йде мальовничими плаями по хребту гір Зміїнська та Крента. З хребта маршрут спускається в долину Чорного Черемоша в районі с. Красник, звідки повертається через с. Ільці до смт. Верховина.

Починати проходження цього маршруту краще рано вранці, аби ніч не заскочила вас у горах.

*веломаршрути розроблені проектом “ВелоКраїна”  www.bikeland.com.ua

Веломаршрути у Верховині, активний відпочинок в Карпатах, гірський велоспорт, велотуризм в Карпатах